perjantai 2. joulukuuta 2011

Katalogosofobia - eli miksi en saa mitään aikaiseksi

Rakas paras ystäväni, kaaso P, älä suutu, äläkä turhaudu. Tosin tämä tuskin tulee yllätyksenä...

Tad Dramatic
Naimisiin.info:n keskustelut ja aikaansaavien kanssamorsioiden blogit tulvivat to do -listoja, joista suurin osa vielä täynnä tehokkaasti ylivedettyjä, eli tehtyjä, tehtäviä. On WC-korien sisällöt on hankittu, vieraille tarjottavien hotellihuoneiden allergiaystävällisyys varmistettu, heittokimpun värit mätsätty sen sinkkukaason silmiin. Ja nyt, arvon kanssamorsiot, älkää suotta vetäkö yhden yhtä niistä koristekuulista nenäänne, kirjoitan tätä täynnä kunnioitusta teitä kohtaan! Halveksuntani kohdistuu puhtaasti omaan aikaansaamattomuuteen.

Minä en pidä to do -listoista. Ne uuvuttavat. Ne pakottavat kohtaamaan aikaansaamattomuuteni ja kiireeni aina kohdatessamme. Kauniisti ranskalaisin viivoin muodostettu kilometrilitania Tärkeistä Hoidettavista Asioista ei aiheuta minulle tunnetta siitä, että olen organisoitunut, kartalla, tiedän mitä pitää tehdä ja osaan aikatauluttaa asiat. Päinvastoin. Se aiheuttaa minulle pakokauhua! Noin paljon asioita? Pitääkö TUOKIN hoitaa?

Listakammoni, tai katalogosofobiani takia listoja ei ole tehty. Kaikesta on puhuttu. Enimmäkseen tyyliin "hei, pitää sitten muistaa laittaa se menuehdotus eteenpäin, kun saadaan pohdittua se lopullinen.". Tällaisella tyylillä ei kovin kummoisia häitä saada kasaan.

Kaaso P voisi järjestää minulle jonkin Opi Rakastamaan Listoja Tunnissa -pikakurssin. :D Koska pakkohan niitä listoja on ryhtyä tekemään. En nimittäin myöskään voi ylpeillä sillä, että tekisin asioita ihan ilman listojakin!

Kaikki kanssamorsiot, jos ette pahastu, niin pihistän mielelläni teiltä listoja käyttööni? Listojen tekokin ahdistaa.

Tällä hetkellä to do -listani näyttää tältä:

- Tee to do -lista

Tuleekohan näistä häistä sittenkään mitään? :D

9 kommenttia:

  1. :D mullekkin tuotaa vaikeuksia kaikkien listojen pitäminen. Sain tehtyä blogiini ja omalle koneelleni to do-listat (ja jopa hienon excel taulukon budjetista), mutta se onkin sitten toinen asia että saanko voimaa niitten täyttämiseen :p

    VastaaPoista
  2. Sähän oot jo PITKÄLLÄ! :D Saanko pihistää sun to do -listan? :D Ja vauh, excel-taulukko! Mä kävin eilen jopa ostamassa kansion, johon sitten ehkä joskus vois kerätä jotain matskua... Menee varmaan 2 kuukautta, ennen ku siihen kansioon kukaan koskee! :D

    Ja hitsi, Villa K! Upeeta! Mäkin kävin siellä, tosin vasta kun hääpaikka oli varattu ja ihan muilla asioilla, mutta totesin, että sehän olis ollu upee! Se ympäristökin on niin kiva, voi hengata myös ulkona, jos sää sallii. Ja kaunis se itse Villakin! :)

    VastaaPoista
  3. Ole hyvä vain :D Itekkin oon sen jostain pihistänyt (veikkaisin että Kittyn blogista) :p

    Mä ostin kans vihon mihin ajattelin kerätä kaikki tärkeet tiedot ja inspikset. Siel vihossa on nyt liimattu kolmelle sivulle jonkinlainen to do- systeemi mitä ei oo täytetty (paitsi lisätty häiden päivämäärä) ja oon kirjotellu ylös ketä vois kutsuu. Ja se siitä :DD

    Tuntuu että mun to do - listalla on tällähetkellä että;

    - täytä to do -listaa

    Joo, Villa K on aika magee paikka. Ulkoapäin se ei oikein eka säväyttäny mutta heti kun pääsi ekaa kertaa sisälle niin huomas miten hieno paikka se onkaan :) Kiitos.

    Minkä paikan te ootte varannut? En muista ootko siitä jo maininnu täällä, vaikka blogiasi oon lukenu :/

    VastaaPoista
  4. :D Go picata, vihko!!! Mun kansion päätylapussa lukee "Häät 11.8.2012". Siinä se. :D Aini, on siellä välilehdet! :D

    Me varattiin Salmi Sali, peesaan Kittyä (vahingossa!) ihan tuhannessa asiassa: sama kirkko, sama paikka, Maggien puku, pitkät kapeet sulhot jne. :D Tosin järjestelyissä, aikaansaamisessa ja tietotaidossa ei riitä valovuodetkaan mittaamaan meidän välimatkaa... Pitänee harkita Kittyn palkkaamista hääsuunnittelijaksi. :D Siltä sujuu tuo touhu niin hyvin, että helpostihan tulis kahet fiksattua kerralla, kun paikat on samat. :D

    VastaaPoista
  5. Haha :D repesin tolle kansion mielikuvalle :D

    Oon miettiny samaa :D Tai et palkkais.. jonkun kirjottamaan kaiken ylös ja aina välillä sitten kertoisi että mitä kaikkea pitäisi vielä tehdä.

    Kirjanpitäjän! sitä sanaako mä hain? Eikös kirjanpitäjä kirjaa kaiken ylös :p

    VastaaPoista
  6. Humanistihörhölle toi sopii mainiosti! Joku sihteeri ois kans. Hääsihteeri? Oij! :D Saisko viel semmosen joka tosiaan kirjottas kaiken ylös JA sit viel menis ja tekis? Ja nimenomaan tekis asiat niin ku mä ne haluun ja tarkotan, ei niinkään niinku sanon... :D

    VastaaPoista
  7. Joo! Sellainen mielenlukija-hää-assistentti ois kyl tarpeen! Pitää varmaan laittaa mol.fi:hin ilmoitus :D

    VastaaPoista
  8. :D Loistoidea! Jos laitat, niin pistä heti, että paikkoja on kahdelle! :D Palkka maksetaan henkisenä ylevöittämisenä. :D

    VastaaPoista